Caring4Mobility

De stichting Caring4Mobility vervoert medische hulpmiddelen zoals rolstoelen, krukken en rollators van Nederland naar Gambia. Deze hulpmiddelen zijn in Nederland vaak "afgeschreven" of aan vervanging toe, terwijl ze nog prima bruikbaar zijn. Oprichtster Brit Honsbeek helpt in Gambia patiënten (veelal kinderen) die zo'n hulpmiddel nodig hebben. Ze doet dit niet alleen door de hulpmiddelen ter beschikking te stellen, maar ook door de patiënten te leren hoe er mee om te gaan.

In 2020 hebben we de  stichting al geholpen met de aanschaf van een nieuwe auto (om patiënten in afgelegen gebieden te bereiken), met het  vervoer van een container hulpmiddelen en met voedselhulp. Brit wil een multi-functioneel centrum bouwen,  het "disability center" waar patiënten heen kunnen komen en spullen opgeslagen kunnen worden. Op die manier kunnen veel meer patiënten geholpen worden en kunnen ook meerdere verschillende rolstoelen of rollators getest worden. In 2022 hebben we geholpen bij de aankoop van de grond voor dit centrum, met een bijdrage van in totaal € 3.800. De grond is begin 2022 aangekocht. Na  behoorlijk wat tegenslag is de bouw in het voorjaar van 2023 in volle gang!

Meer info in de blogs van Brit op Facebook: nieuwe auto; bouw centrum; donatie Jos Knoops; kerstactie; voedselhulp; opbrengst kerstactie; aankoop land

Waar: Tujereng Village, Gambia- Bedrag:3.800 - Wanneer: 2022