Investment for  Life

De stichting Investment for Life, opgericht door Rikkert Berenkamp, financiert computerlokalen op scholen in Cambodja. Het land heeft een jonge bevolking (50% onder de 25), maar het is voor jongeren helaas erg moeilijk om een opleiding te volgen. En zelfs voor degenen die wel een opleiding volgen is het lastig om een baan te vinden, omdat de opleiding vaak niet aansluit op de praktijk.

De stichting realiseerde zich dat één van de belangrijkste vaardigheden die vaak ontbreekt computer en IT kennis is. Scholen hebben vaak geen computers en geen geschikte docenten. Om hier iets aan te doen financiert Investment for Life computerlokalen op geselecteerde scholen (waarbij de school zelf ook een klein deel investeert). Daar stoppen ze echter niet, ze zorgen ook voor opleidingen voor de docenten, monitoren regelmatig de voortgang, organiseren diploma uitreikingen en helpen de ouders om de kinderen naar hoger onderwijs te krijgen.

SWAP heeft de stichting geholpen met een donatie van €5000. Hiervan was een deel afkomstig van het afscheid budget voor een oud-collega. Hij stelde dit budget ter beschikking van SWAP, waarvoor hartelijk dank! Met een donatie van de stichting Wilde Ganzen erbij kon het lokaal voor de tiende school gerealiseerd worden, de Bakchenchien High School in Kravanh District, Pursat Province.

Via Teams waren we live bij de opening. Een hele bijzondere happening en heel mooi om te zien om sommige van de ambitieuze scholieren vertelden over hun toekomstplannen!

Waar: Kravanh District, Pursat Province, Cambodja - Bedrag:5.000 - Wanneer: 2024