Stichting Wanna'Help

In 2019 hebben we, via de stichting Wanna'Help, een bijdrage geleverd van € 10.000 voor de uitbreiding en renovatie van het opvanghuis Casa Kiwi in Târgu Mureș in Roemenië. In dit familiehuis krijgen verwaarloosde en getraumatiseerde kinderen een goede opvang, zowel kleine kinderen als tieners. Om onder andere de tieners een eigen plek te geven wil de stichting een uitbreiding realiseren. Hierdoor komt er bovendien meer plek vrij in het oorspronkelijke huis voor de opvang van kleine kinderen. Tevens wordt er met de uitbreiding een ruimte gecreëerd voor trainingen aan gezinnen die een kind hebben kunnen adopteren. Met onze bijdrage worden onder andere de elektrische installatie, de verwarmingsinstallatie, en de kozijnen betaald. Tijdens de kerstactie 2019 hebben nog eens € 4.275,68 opgehaald voor de uitbreiding. We sponsorden de stichting Wanna'Help al eerder bij de renovatie van een ziekenhuis in Târnăveni. Meer informatie hier

Meer informatie op de website wannahelp.org of de site van Casa Kiwi

In september 2019 is een groep APG'ers afgereisd naar Roemenië om mee te helpen met de werkzaamheden en om te zien hoe de kinderen daar worden opgevangen. Het werd een onvergetelijke ervaring! De blogs zijn in 3 delen te vinden op de site van Wanna'Help: Deel 1; Deel 2; Deel 3. Meer over het project en over de reis kun je ook lezen in de nieuwsbrief van Wanna'Help

Waar: Târgu Mureș, Roemenië - Bedrag: € 14.275,68 - Wanneer: 2019 en 2020

Bekijk hier een video van ons bezoek aan Roemenië (Video credit: Charmaine Douglas)

Bekijk hier een korte introductie over de stichting Wanna'Help