Voedselpakketten

De corona pandemie is voor veel ontwikkelingslanden vooral een grote economische crisis. Vooral landen die normaal afhankelijk zijn van toerisme worden zwaar getroffen en de meest kwetsbare gezinnen hebben vaak meteen te maken met voedseltekorten. Onze partners die projecten runnen in deze landen zijn vooral in de eerste maanden overgeschakeld op het leveren van acute voedselhulp. SWAP financiert normaal vooral projecten, echter in deze uitzonderlijke situatie hebben we een aantal stichtingen een kleine bijdrage van € 500 gegeven voor deze voedselhulp. Dit zijn de Rob Foundation in Uganda, Stichting Caring4Mobility in Gambia, de Florentina Foundation in Tanzania en Stichting Un Abrazo Para Los Amigos in Argentinië.

Waar: Uganda, Gambia, Tanzania, Argentinië - Bedrag: € 2.000 - Wanneer: 2020

The Rob Foundation - Uganda