Thai Child Development Foundation

De Thai Child Development Foundation runt de Special School, een school voor kinderen met een beperking, in Pak Song in Thailand. De stichting verzorgt niet alleen onderwijs voor de kinderen, maar ook aangepaste medische zorg waar nodig.

In December 2023 organiseerde SWAP voor TCDF een grote actie voor schooluniformen voor kinderen in Thailand. Het idee hiervoor werd geboren nadat een groep APG-ers eerder dat jaar bij TCDF voor een support trip op bezoek ging om de handen uit de mouwen te steken. Ze hoorden daar van oprichtster Rosalie Tieges dat tijdens en na de corona pandemie veel weeshuizen en shelters bij haar aanklopten, met name voor schooluniformen en om de schoolbus te kunnen betalen. School is gelukkig gratis in Thailand, maar zonder uniform kunnen kinderen helaas vaak helemaal niet naar school en de bus (die zeker in plattelandsgebieden hard nodig is) is vaak ook moeilijk te betalen.

SWAP deed na die support trip al een donatie van €5.500 voor zowel uniformen als schoolbus. Dit heeft geholpen, maar de vraag was vele malen groter. Aan het eind van 2023 hebben we daarom een actie georganiseerd om meer kinderen naar school te kunnen laten gaan. Al voor een klein bedrag kon een (deel van) een uniform gesponsord worden en voor €96 kon een kind een heel jaar naar school met de verschillende benodigde uniforms (inclusief sport kleding bijvoorbeeld). APG-ers, oud-medewerkers en vrienden en familie doneerden massaal, waardoor we uiteindelijk via hen  €6.000 hebben opgehaald. In totaal hebben 173 mensen gedoneerd aan deze specifieke actie. Daarnaast deed ook de Corporate Sustainability afdeling van APG een donatie van €5.000, waardoor het totaal op €11.000 kwam!

In 2019 hielpen we de stichting bij de bouw van een gastenverblijf en in 2018 bij de realisatie van een sportveld en een overdekte sportruimte. In 2020 ondersteunden we via TCDF het Anti Human Trafficking and Child Abuse Centre, dat kinderen redt uit prostitutie en kinderhandel. In 2021 is de stichting, net als vele anderen in de corona pandemie, begonnen met het verspreiden van voedselpakketten voor honderden kinderen. We hebben de stichting tzt hierbij ondersteund en in 2022 hebben we nogmaals een donatie gedaan voor voedselpakketten voor een aantal shelters.

Waar: Pak Song, Phato District, Thailand - Bedrag:11.000 - Wanneer: 2024