Friends Indeed

Friends Indeed is een stichting die onderwijs, water, sanitaire voorzieningen en gezondheidszorg biedt in een gebied aan de oostkust van India. Hier wonen veel arme mensen waarvan de kinderen niet naar school kunnen, onvoldoende eten hebben, een beperking hebben, of dakloos zijn. Friends Indeed werkt in 27 afgelegen stammen- en vissersdorpen en werkt in de districten Vizianagaram en Srikakulam in de staat Andhra Pradesh. Deze districten behoren tot de meest achtergebleven regio’s van India.

In de regio zijn veel kinderen met een beperking en om hen te helpen heeft Friends Indeed, samen met een partner in India, in 2009 de Campus Challenge opgericht. Er wordt onder andere ambulante medische hulp geboden aan 850 kinderen in de regio. Voor een aantal kinderen is thuis wonen echter geen optie en zij verblijven permanent op de campus in 10 huizen.

Na 10 jaar intensief gebruik (210.000 maaltijden per jaar) was de keuken op de Campus aan vervanging toe. SWAP heeft hiervoor in 2019 een bijdrage van €7.500 ter beschikking gesteld, die met name besteed zal worden aan de nodige installaties. Een groep APG'ers is ook begin 2020 een week lang langsgeweest om te helpen met de renovatie van de keuken/eetzaal zelf. Het was een zeer indrukwekkende ervaring!

SWAP hielp de stichting Friends Indeed al eerder, dit was inmiddels de vijfde donatie. In 2012 doneerden we €7.000 voor een nieuw klaslokaal met inrichting en lesmaterialen, een waterput, een afdak voor de keuken en voor overige renovatie. In 2014 doneerden we €5.800 voor de aanleg van een moestuin, voor archiefkasten, een speeltuin en fysiotherapie materialen. In 2016 doneerden we €10.000 voor de renovatie van een aantal van de huizen waar de kinderen slapen. Dit was ook de eerste keer dat een groep APG'ers (begin 2017) afreisde om mee te helpen met de werkzaamheden. In 2017 doneerden we €6.000 om nog een aantal van de huizen op te knappen en begin 2018 reisde wederom een groep APG'ers af naar India om de handen uit de mouwen te steken. Begin 2020 is dus voor de derde keer een groep APG'ers afgereisd om mee te helpen!

Lees meer over de stichting op de website van Friends Indeed en over het keuken project hier

Waar: Vizianagaram, India - Bedrag: € 7.500 - Wanneer: 2019